دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان فارس اعلام کرد: سن ازدواج دختران در استان فارس ۱.۳۴ درصد از متوسط کشوری بیشتر است و استان در وضعیت بحرانی و در رتبه ششم کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 20 June 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: ‌ براساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان فارس، آمار سقط عمدی جنین در فارس بالغ بر 4 هزار و 931 مورد است که پس از آن شهر‌های جهرم، فسا، لار، گراش دارای بیشترین آمار سقط جنین عمدی است.

از سوی دیگر استان فارس در سطح کشور در موضوع سقط جنین عمدی در رتبه سوم قرار دارد و استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در رتبه‌های بعد قرار دارند.

این در حالیست که سن ازدواج دختران در استان فارس 1.34 درصد از متوسط کشوری بیشتر است و استان در وضعیت بحرانی و در رتبه ششم کشوری قرار دارد. در مقابل نیز میزان نرخ باروری در استان 1.34 درصد و در سطح کشور 1.6 درصد است که فارس در این حوزه در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

گفتنی است در استان فارس سن ازدواج پسران 26.2 و میانگین کشوری 25.19 درصد است که این میزان بیانگر آنست که سن ازدواج پسران در استان 83 صدم بیش از متوسط کشور بوده و استان در رتبه دهم قرار دارد.

براساس آمار اعلام شده نرخ تجرد دختران در استان فارس 15 تا 49 سال 36.37 درصد و این آمار در کشور 33.3 درصد است که باز هم استان در وضعیت بسیار بد و در رتبه نهم کشوری است و این آمار از نرخ تجرد، سقط جنین و میزان نرخ باروری نشان دهنده این موضوع است که دستگاه‌های اجرایی متولی باید برای طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت بیش از گذشته با یکدیگر در اجرای برنامه‌های حمایتی به صورت جدی‌تر مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار